niedziela, 5 stycznia 2014

Listy - zarządzanie własnym czasem

Źródło
     Każdy z Nas ma 24 godziny w ciągu doby, to jest równo 1440 minut. Jak Go zagospodarować? Masz jakiś pomysł?? Najłatwiejszym rozplanowaniem byłoby podzielenie tych 24 godzin na trzy części: sen, praca, czas wolny (w którym odbiera się dzieci z przedszkola,uczy się, robi posiłki, sprząta, itd.). 
     Zarządzając czasem, tworzymy listy celów, dzielimy je na mniejsze zadania, wykonane - wykreślamy. Dla zdrowia psychicznego jest to naprawdę pożyteczne. Ale czy w dzisiejszych czasach nie umyka Nam zbyt dużo? Czy rzeczywiście tak bardzo panujemy nad swoim czasem? Czy zachowujemy równowagę pomiędzy czasem spędzonym w pracy czy na projektach oraz czasem spędzonym z bliskimi?
     Dziś rozpoczynając cykl wszelakich list, pomyślałam, ze na początek Nowego Roku dobrym pomysłem będą listy, dzięki którym spojrzymy inaczej na spędzanie Naszego czasu.

     Poniżej przedstawiam owe listy. Pewnie nie wszystkie będą dla każdego. Możliwe, ze i Wy macie swoje... ale kto wie? Może znajdziecie pośród nich również jakąś inspiracje.


1. Rzeczy, które zajmują Ci większość czasu.
2. Chwile jakie przeznaczasz dla siebie.
3. Czas, jakim dysponujesz, by korzystać ze swoich dóbr materialnych oraz czas, poświęcony na ich zdobywanie.
4. Złodzieje mojego czasu (fb, zbyt długie rozmowy przez telefon, itd...).
5. Rzeczy, które zrobiłam i żałuję, czyli strata czasu.
6. Rzeczy, które zrobiłam i nie żałuję.
7. Sytuacje, w których żyję tylko chwilą.
8. Sytuacje, w których nie potrafię skoncentrować się na chwili obecnej, na tym co robię.
9. Czas spędzony na wykonywaniu prac domowych, przygotowywaniu posiłków (również zakupy, zmywanie po posiłkach).
10. Czas spędzony w pracy (również dojazdy, wyjazdy, szkolenia itd.).
11. Czas przeznaczony dla siebie (joga, aerobik, basen, pisanie, czytanie, itd...).
12. Czas spędzony z bliskimi (spacery, gry, odpisywanie na maile czy listy, telefony).



     Jeśli uwielbiacie listy i ich robienie oraz wpisywanie i wypełnianie to myślę, ze znakomitym pomysłem byłoby założenie osobnego zeszytu na nie - BO TO DOPIERO POCZĄTEK :)


2 komentarze:

  1. Ja uwielbiam listy i tworze je od dawna, naprawdę ułatwiają życie :)

    OdpowiedzUsuń

Zostaw ślad po sobie. Bardzo chętnie odwiedzę i Ciebie :) Pozdrawiam.