piątek, 25 października 2013

Piątkowe odkrywanie siebie [#1] - zdania niedokończone

Pomyślałam, że na ćwiczenia rozwojowe, piątek jest znakomitym dniem. Przed Nami cały weekend w ciągu którego możemy się zastanowić nad odpowiedziami na niektóre trudniejsze pytania. Sami zobaczycie, ze nie będzie łatwo.

Dla kogo to ćwiczenie jest przeznaczone?
Dla każdego, który chce zajrzeć w głąb siebie i chce uświadomić sobie kilka rzeczy, by iść raźniej przez życie.

Czemu służy to ćwiczenie?
Ćwiczenie to służy głębszemu poznaniu samego siebie. W obecnej codzienności nie mamy czasu, by zatrzymać się nad sobą i przemyśleć kilka istotnych dla Nas spraw. Nie zastanawiamy się nad tym co wywołuje w nas emocje, dlaczego działamy w jakimś kierunku, a co jest przyczyną spadku naszej energii. W tym ćwiczeniu mamy czas na zatrzymanie się i zwrócenie uwagi na nasze wnętrze, na to jacy jesteśmy i co nami kieruje.

Czas:
Zasada jest prosta: pisz pierwsze skojarzenia jakie przyjdą Ci do głowy. Dokończenie zdań nie powinno Ci zając więcej niż 30 min. Pamiętaj! Wszystkie odpowiedzi są dobre, bo są Twoje. Podpowiada Ci je Twoja podświadomość.

Potrzebujesz jedynie coś do pisania, kartkę bądź wydruk z arkuszem zdań i oczywiście miejsce, w którym będziesz miał spokój.

TUTAJ możesz pobrać ćwiczenie.

ZACZYNAMY:

      1. W domu jestem…
      2. Jestem szczęśliwy, gdy…
      3. Chcę…
      4. Dom…
      5. W życiu osobistym pragnę…
      6. Rodzina…
      7. Przyjaźń…
      8. Największą satysfakcję w domu…
      9. Praca…
    10. Największą satysfakcję w pracy…
    11. Pieniądze…
    12. Moja kariera…
    13. W pracy dążę do…
    14. Najbardziej motywuje mnie…
    15. Cenię u innych…
    16. Cenię u siebie…
    17. Na pierwszym miejscu jest dla mnie…
    18. Za nic w świecie nie zrezygnuję z…
    19. Za 5 lat chcę…
    20. Chcę osiągnąć…
    21. Każdy dzień…
    22. Uśmiecham się, gdy…
    23. Denerwuję się, gdy…
    24. Moje mocne strony to…
    25. Moje słabe strony to…
    26. Mój charakter…
    27. Jestem dumny z…
    28. Brakuje mi…
    29. Chcę zmienić…
    30. Ludzie…
    31. Najlepszy…
    32. W pracy drażni mnie…
    33. Przyszłość…
    34. Jestem bardzo…
    35. Miłość...
    36. Tęsknię...
    37. Lubię, gdy...
    38. Odpoczywam kiedy...
    39. Spełniam się kiedy...
    40. Relaksuję się...

Gratuluję! Ćwiczenie zostało ukończone. Jak się teraz czujesz? Co myślisz? Jakie są Twoje wrażenia po tym ćwiczeniu? Czy coś zwróciło Twoją uwagę szczególnie?
Przyjrzyj się swoim zdaniom i pomyśl, co doprowadziło do tego, że napisałeś takie odpowiedzi.

Jeszcze pytanie podsumowujące:
Czego dowiedziałem się o sobie na podstawie dokończonych zdań i jak wykorzystam to w swoim życiu?

Brawo. Pierwsze ćwiczenie za Tobą. Jesteś na dobrej drodze do poznania prawdziwego, lepszego siebie.
Za tydzień zapraszam Cię na kolejne ćwiczenie :) 

1 komentarz:

Zostaw ślad po sobie. Bardzo chętnie odwiedzę i Ciebie :) Pozdrawiam.