niedziela, 3 listopada 2013

BYĆ SZCZĘŚLIWĄ cz.I

Przyszedł czas w moim życiu kiedy stanęłam w miejscu. Zaczęłam się zastanawiać nad tym czego tak naprawdę chcę.. i co wyszło?? Jedynie wzruszanie ramionami. Chcę ułożyć sobie życie i po prostu chcę być SZCZĘŚLIWA. Czy to dużo? Myślę, ze baaaaaardzo dużo, ale :) w końcu jest to do zrobienia :)

Niedawno wpadła mi w ręce książka Gretchen Rubin pt. "Projekt SZCZĘŚCIE" dlatego postanowiłam realizować wszystkie kroki zawarte w niej. Liczę, ze to mi w czymś pomoże. A jeśli i ty będziesz miała z tego jakiś użytek to będę się bardzo cieszyła :)

Czy kiedyś myślałaś o tym, by przezwyciężyć swoje ograniczenia? Tak. Co tak naprawdę Ci ogranicza?.. Może to być zaniżona samoocena, poczucie bezpieczeństwa po przez robienie w kółko tego samego, wstyd itd... Doszłam do wniosku, ze nie chcę przez moje ograniczenia zmarnować swojego życia, które obecnie jest w tak skomplikowanym miejscu, że bardziej chyba już się nie da. (Nie będę krakała, bo ostatnio zycie pokazało mi jak bardzo się mylę ;/ więc nie będę kusiła losu :) ).

Mieliście kiedyś czas, żeby usiąść spokojnie i zastanowić się nad swoim życiem? Czy jesteś w miejscu, w którym chciałaś być? Oto Ty... Czy taka miałaś być? Czy kiedyś siebie taką sobie wyobrażałaś? O sobie mogę powiedzieć jedynie tyle, że nie nigdy..ale to przenigdy nie sądziłam, że mogę być w tym miejscu, w którym jestem. Życie Nas doświadcza... Szkoda tylko, że nie zawsze w pozytywnym znaczeniu tego słowa.

Z drugiej jednak strony codziennie jesteśmy tak zalatani, że nie dostrzegamy tego co mamy. Co jest tak blisko Nas. Tych, którzy są tak blisko Nas. Zazwyczaj doceniamy wszystko i wszystkich kiedy stracimy. Więc żyjmy tak, by nie sprawdzać w ten sposób ile dla Nas znaczą :)

U mnie nadszedł w końcu czas by zacząć wymagać od siebie dużo więcej i nie słuchać tego co dyktują inni. Chcę mądrzej wykorzystywać czas. Każda doba ma jedynie 24 godziny.. Zastanawiałaś się kiedyś dlaczego ktoś inny jest w w tym miejscu, w którym jest? Zapewne przez to, że wykorzystywał w mniej lub bardziej mądry sposób swój czas.

Czy wiesz, że w 50% o poziomie szczęścia konkretnej osoby decydują geny? Badania pokazują, że uwarunkowania obiektywne takie jak: wiek, płeć, pochodzenie, stan cywilny, dochody, stan zdrowia, wykonywany zawód czy wyznanie wpływają na poziom szczęścia jedynie w 10% - 20%. Brakujące 30% to właśnie sposób myślenie i zachowania. Przekonałam Cię do tego, że Twoje szczęście zależy od Ciebie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw ślad po sobie. Bardzo chętnie odwiedzę i Ciebie :) Pozdrawiam.